Jak uszyć leginsy

Fotorelacja bez owijania w cotton

1. Co będzie potrzebne

  • dzianina dresowa może być pętelkowa lub drapana;
  • maszyna do szycia,
  • nici,
  • gumka,
  • nożyce,
  • szpilki,
  • narzędzia do zaznaczania na materiale,
  • rozpruwacz,
  • gotowy wykrój, mój jest z Burdy 08/2016.

Kilka słów o gotowym wykroju

Niektóre wykroje z Burdy są dosyć szerokie. Rozmiar leginsów dopasowuję na podstawie długości spodni, a szerokość nogawki przykładam do aktualnie noszonych leginsów, w przypadku kiedy są dużo za szerokie nie dodaję zapasów na szwy. I tym razem tak było.

2. Krojenie

Ułóż nogawki na materiale równolegle do brzegu fabrycznego. Przypnij szpilkami.

Upewnij się, że dolne brzegi nogawek leżą prostopadle do brzegu fabrycznego, dzięki temu masz pewność, że nogawki leżą po nitce prostej która odpowiada biegowi oczek. W przeciwnym razie, nogawki podczas noszenia mogą się skręcać, jak to ma miejsce często w kupnych spodniach.

Więcej informacji na temat krojenia dzianiny dresowej znajdziesz w poście:

Zanim uszyjesz coś z dzianiny dresowej

Jeżeli masz równo przycięty materiał możesz sobie pomóc linijką.

Pamiętaj, żeby zaznaczyć wszystkie punkty z wykroju. W tych leginsach punkty styczne zaznaczone są mniej więcej na wysokości kolana, to bardzo ważne punkty o których będzie jeszcze póżniej mowa.

Przystępujemy do krojenia.

!!! Aby wykroić równo dwa leżące na sobie elementy wykroju pomagaj sobie palcami. Przyłóż dwa palce po dwóch stronach ostrzy nożyc, dzięki temu materiał nie będzie się przesuwał.

Teraz wbij szpilki w punkty styczne na na nogawkach.

Przełóż materiał na drugą stronę i zaznacz punkty.

Dzięki temu po wyciągnięciu szpilek mamy zaznaczone punkty styczne na dwóch częściach dokładnie w tym samym miejscu.

Teraz odrysuj pasek, pamiętając o ułożeniu go pod kątem prostym do fabrycznego brzegu, ponieważ powinien się rozciągać wszerz.

Wykrój pasek, wycinając na zgięciu materiału po dwóch stronach paska małe dzióbki, które będą oznaczały środek długości paska.

3. Szycie

Zepnij ze sobą zewnętrzne brzegi nogawek, zwracając uwagę na punkty styczne, a także pasek.

Na pasku zaznacz linię szwu, z miejscem na otwór na gumkę ,którego nie będziesz zszywać.

Moje pospinane 5 par leginsów.

Zszyj elementy.

Więcej informacji na temat szycia dzianiny dresowej znajdziesz w poście:

Zanim uszyjesz coś z dzianiny dresowej

Teraz spinamy wewnętrzne brzegi nogawek. Zacznij od dopasowania punktów stycznych, potem pospinaj część od kolana w dół.

Teraz pospinaj górną część lekko naciągając i dopasowując tył nogawki do przodu. W wykrojach Burdy na spodnie często zdarza się, że należy tył nogawki na odcinku od kolana w górę po wewnętrznej jego stronie naciągnąć ponieważ jest krótszy.

Tak ma to wyglądać.

I zszyj pospinane elementy.

Teraz przewróć jedną nogawkę na prawą stronę.

A następnie włóż tę nogawkę do drugiej.

Teraz pospinaj brzegi szwów.

Pamiętając przy tym aby szwy nogawek były idealnie dopasowane.

Kiedy już to zszyjesz, weź pasek i złóż go na pół, dopasowując ponacinane wcześniej dzióbki do siebie.

Przypnij pasek do spodni tak, aby po wewnętrznej stronie na środku tyłu znajdował się otwór na gumkę i przyszyj.

Jeśli chcesz, możesz ten szew jeszcze przestębnować ściegiem elastycznym, tak jak zrobiłam to ja, ale nie jest to konieczne. Włóż gumkę do tunelu.

Podłóż nogawki i przeszyj ściegiem elastycznym.

4. Podsumowanie

W ten sposób uszyłam 5 par leginsów. Najlepiej wykroić od razu kilka par o zbliżonym kolorze, wtedy nie trzeba co chwilę zmieniać nici na maszynie. Szyje się je bardzo przyjemnie i na tyle szybko, że więcej czasu zajęłoby szukanie w sklepach 5 par idealnie dopasowanych, i w tak fantastyczne wzory leginsów. Wykrój jest godny polecenia, po zwężeniu leginsy bardzo ładnie leżą na figurze, a właścicielka bardzo zadowolona.

Jeżeli zostały się ścinki to jeszcze ich nie wyrzucaj, ale o tym w następnym poście.

Miłego szycia!

2 Komentarze

    • Witaj Ewo na moim blogu i dziękuję Ci za komentarz:)
      Właścicielka leginsów jest bardzo zadowolona, dobrze się noszą. Szczerze polecam ten wykrój z burdy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*