Jak uszyć patchworkowe podkładki pod talerze

Nie wiesz co zrobić ze starych koszul?

Uwielbiam szyć podkładki na stół. Nie dość, że chronią obrus przed umiejętnościami moich dzieci, to jeszcze efektownie się prezentują. Uszyte z materiału recyklingowego, a dzięki tej metodzie, każda podkładka ma ten sam wzór, ale jednocześnie każda jest inna.

Co będzie potrzebne:

  • maszyna do szycia,
  • szpilki,
  • agrafki,
  • bawełna w trzech różnych wzorach na przód podkładki, (u mnie skrawki bawełny z koszul mojego męża) i pasująca bawełna na lamówkę oraz tył podkładki,
  • wypełnienie do podkładek, u mnie watolina silikonowa,
  • nici,
  • nożyce,
  • linijka,
  • mata do krojenia, nóż krążkowy (jeśli masz, ale bez tego też sobie poradzisz).

Krojenie

Wytnij z 3 różnych materiałów paski o szerokości 8 cm. Następnie potnij paski pierwszego i drugiego wzoru na oko. Trzeci pasek każdego rzędu dopasuj tak, aby suma długości rzędu wynosiła 44 cm.

Przygotuj  5 rzędów pasków.

Każdy rząd przed zszyciem ma mieć długość 44 cm.

Wtedy podkładka będzie miała na gotowo 32 x 40 cm.

Szycie

Zepnij paski szpilkami i zszyj najpierw każdy rząd.

Rozprasuj zapasy szwów.

Teraz zepnij szpilkami rzędy i pozszywaj.

Rozprasuj zapasy szwów.

Teraz zrób kanapkę. Najpierw ułóż materiał na spód, potem watolinę, a na końcu przód podkładki. Zepnij wszystko agrafkami.

Następnie odetnij nadmiar watoliny i materiału spodniego.

Przygotuj lamówkę.

Może skorzystasz z metody którą opisałam w tym poście:

Jak prawidłowo zrobić i przyszyć lamówkę

Teraz przyszyj lamówkę.

Użyj do tego stopki kroczącej.

Możesz zastosować stopkę ze specjalną płozą która ułatwia szycie po szwie.

I gotowe!

2 Komentarze

    • Witaj Kamilo na moim blogu:)
      Użyłam watoliny silikonowej o gramaturze 200gr/1mb o grubości 2cm, którą dodatkowo rozdzieliłam tak, żeby grubość wypełnienia każdej podkładki miała 1 cm. Wykroiłam po prostu dwa kawałki z watoliny i rozdzieliłam je na 4 podkładki, ponieważ uważam że grubość 2cm to na podkładki za dużo.
      Watolina o gramaturze 100 gr/mb będzie idealna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*