Jak uszyć podkładkę na stół

Co zrobić ze starego t-shirta

1. Co będzie potrzebne:

  • maszyna do szycia,
  • szpilki,
  • nożyce,
  • rozpruwacz,
  • nici,
  • plastikowy klips (może być klips do papieru lub spinka do włosów),
  • podkładka z uchwytem na kartki.

2. A teraz materiały.

W ostatnim wpisie robiłam włóczkę ze starego t-shirtu, dzisiaj ją wykorzystamy:

Jak zrobić nitkę ze starego t-shirta

Zaczynamy od zrobienia supełka z 3 nitek i zapięcia go w uchwycie podkładki. Następnie pleciemy warkocz. Staraj się nie naciągać nici zbyt mocno, ponieważ na końcu i tak będziesz pleść luźniej. Jeżeli chcesz na chwilę przestać, zabezpiecz warkocz klipsem. Kiedy warkocz będzie długi, przesuń go w uchwycie podkładki i pleć dalej. Na tą podkładkę zużyłam 3 kłębki nici zrobionych z 3 t-shirtów damskich rozmiar 36.

3. Szycie.

Na maszynie do szycia zainstaluj igłę do jerseyu oraz stopkę przeźroczystą do aplikacji, jeżeli takiej nie posiadasz, może być zwykła. Poluzuj lekko naprężenie nici górnej. Zrób próbkę szycia.

Kiedy już upleciesz warkocz zwiń kawałek, przypnij szpilkami i przeszyj na maszynie ściegiem prostym w tył i w przód a potem obróć i znowu w tył i przód, w ten sposób zabezpieczysz początek. Na zdjęciu pokazane jest to już na gotowej podkładce.

Następnie włącz ścieg zygzakowy i zszywaj. Szyj tak, żeby po lewej stronie maszyny powstawała podkładka.

Pamiętaj żeby nie naciągać warkoczyka podczas zszywania, tylko prowadzić go pod maszynę luźno, w przeciwnym razie uszyjesz taki kapelusik.

Podczas szycia podkładkę trzymaj płasko, nie naginaj jej i nie deformuj, dzięki temu uzyskasz płaskie kółko.

Kiedy uznasz już że wielkość podkładki jest wystarczająca stopniowo chowaj warkocz pod brzeg podkładki, przypnij szpilką i zszyj.

Efekt powinien być taki.

4. Podsumowanie

Podkładka jest bardzo łatwa do uszycia i wychodzi bardzo ładnie. Szybko się szyje, jednak samo plecenie warkocza zajęło mi trochę. Kompletnie nie widać że została zrobiona ze starych t-shirtów. Można ją prać, suszyć na płasko i prasować. Kiedy chcesz zrobić komplet 4 podkładek musisz zużyć 12 koszulek damskich lub ok. 10 męskich. Do rozważenia jest również inna szerokość nici która dałaby inny efekt. Fajny sposób żeby zrobić coś efektownego z niczego.

*