Jak uszyć poduszeczkę na szpilki

Zastanawiasz się co uszyć na początek? Oto idealny projekt dla początkujących krawcowych.

Jeżeli jeszcze nic nie uszyłaś, i szukasz prostego projektu z którym sobie poradzisz, to bardzo dobrze trafiłaś. Poniżej szczegółowa instrukcja ze zdjęciami krok po kroku, które zapewnią sukces pierwszego projektu szyciowego.

Pierwszy projekt z serii “Urządzam kącik krawiecki”

1. Co będzie potrzebne

  • maszyna do szycia,
  • szpilki,
  • igła do szycia ręcznego,
  • kolorowe nici,
  • nożyce,
  • rozpruwacz,
  • narzędzia do zaznaczania na tkaninie,
  • tkanina bawełniana (mi wpadł w rękę kawałek byłej poszewki na poduszkę),
  • flizelina (jeśli bawełna jest cienka, jeśli grubsza to niekoniecznie),
  • linijki,
  • wypełnienie do poduszeczki, mi się zostały ścinki z szycia leginsów z overlocka, z tego postu:

Jak uszyć leginsy

ale może to też być wypełnienie do poduszki lub jakiekolwiek inne miękkie ścinki.

2. Krojenie

Narysuj dwa kwadraty na materiale o boku 14 cm. A następnie je wytnij.

Jeżeli bawełna jest cienka podklej jeden kawałek flizeliną. Jeśli nie chcesz przyklejać flizeliny, wybierz po prostu grubszą bawełnę. Moja bawełna była dosyć cienka i bez flizeliny ściegi dekoracyjne mogłyby się pomarszczyć.

3. Szycie

Na kawałku podklejonym flizeliną zaznacz linie co ok. 3 cm. Następnie załóż kolorową nić na maszynę włącz ścieg dekoracyjny i szyj.

Pobaw się trochę ściegami dekoracyjnymi. Puść wodze fantazji wcale nie musisz szyć tak jak ja, ale zacznij od środkowej linii.

Kiedy już wyszyłaś maszyną dekoracje, pospinaj dwa kawałki materiału, prawymi stronami do siebie.

Zszyj je na szerokość 1,5 cm. Na jednym brzegu szyjąc zrób rygiel, szyj  4 cm i znowu zrób rygiel. To będzie nasz otwór do przewrócenia materiału na drugą stronę. Rygle są po to, żeby nie popruł nam się szew podczas przewracania poduszeczki na prawą stronę. Na poniższym zdjęciu zaznaczone są rygle. Przytnij zapasy szwów do 1 cm oraz rogi zostawiając ok 2-3 mm odległości od szwu.

Następnie spruj szew pomiędzy ryglami.

Przewróć poduszeczkę na drugą stronę i wyprasuj. Pamiętasz moje resztki i postu o leginsach?

Jak uszyć leginsy

Teraz je wykorzystam i wypełnię nimi poduszeczkę. Ścinki są miękkie i puszyste i idealnie nadają się po wypełnienia poduszeczki. Jeśli nie posiadasz żadnych ścinków, możesz użyć wypełnienia do poduszek, pociętych rajstop lub innych cieńszych materiałów.

Teraz chwyć za igłę do szycia ręcznego i zaszyj otwór. Zaszyj jak umiesz, ja zaszyłam po prostu na okrętkę.

Teraz udekoruj swoje pierwsze uszyte cudo kolorowymi szpilkami.

I ciesz się pierwszym uszytym projektem.

4. Podsumowanie

Poduszeczka na szpilki to bardzo prosty projekt jeśli dopiero zaczynasz szyć. Pozwala zaznajomić się z maszyną i wypróbować ściegi dekoracyjne. Jest także pierwszym i najłatwiejszym z serii projektów “Urządzam kącik krawiecki” w którym będziemy szyć wiele bardzo praktycznych akcesoriów i urządzać swój kącik krawiecki na który serdecznie zapraszam.

*