Jak uszyć woreczek na prezent

Last minute tutorial

Dzisiaj ekspresowy tutorial na ostatnią chwilę. Nawet jeżeli dopiero zaczynasz szyć, uszycie woreczka nie zajmie Ci dużo czasu, i nada wyjątkowego charakteru prezentom. Gwarantuje Ci że uszyjesz ten woreczek błyskawicznie pomiędzy przygotowaniem barszczu a lepieniem pierogów.

Co będzie potrzebne:

  • maszyna do szycia,
  • materiał na woreczek i podszewkę,
  • wstążeczki,
  • nici,
  • szpilki,
  • agrafka,
  • nożyce,
  • rozpruwacz,
  • pinceta,
  • ołówek lub inne narzędzie do rysowania na materiale,
  • linijka.

Krojenie

Wykrój z obu materiałów po dwa prostokąty lub kwadraty w zależności od tego jaki kształt i wielkość woreczka potrzebujesz.

Szycie

Zszyj dwa kawałki materiału części wierzchniej woreczka, na węższym brzegu.

Teraz rozłóż je.

Do węższych końców przypnij elementy podszewki jak poniżej na zdjęciu i zszyj.

Teraz rozłóż całość i złóż na pół tak, aby dwie części podszewki stykały się ze sobą i dwie części wierzchnie woreczka też stykały się ze sobą. Pospinaj wszystko, łącznie z dnem podszewki.

Następnie zszyj, zostawiając w dnie podszewki otwór na przewrócenie woreczka na prawą stronę.

Otwór widać  na zdjęciu poniżej po lewej stronie.

Teraz dobrze by było obciąć wszystkie rogi  w naszym uszytku i to by była wersja de lux naszego woreczka, ale kto ma teraz na to czas. Zamiast tego lecę do garów rzucić okiem czy wszystko ok.

Kapusta się gotuje, buraki też, wywar na barszcz pyrka, dobra mogę wracać do maszyny.

Wywiń woreczek na prawą stronę przez otwór w podszewce.

Następnie pospinaj otwór szpilkami.

Zaszyj otwór.  Oczywiście lepiej by było zrobić to czerwoną nicią, ale ja nie chciałam tracić dzisiaj czasu na zmianę nici na maszynie, a poza tym uważam, że i tak nikt nie zwróci na to uwagi.

Schowaj podszewkę do woreczka i powinno  wyglądać to tak.

A od środka kontrastowa podszewka.

Teraz przeprasuj woreczek z zewnątrz i od wewnątrz przy otworze.

Następnie zdejmij pokrywę maszyny do szycia i odsłoń wolne ramię.

Okazuje się że pod stolikiem powiększającym pole pracy przechowuję kurz…

Niestety nic mi to nie dało, ponieważ otwór mojego woreczka jest zbyt wąski, ale przy większym otworze szycie na wolnym ramieniu znacznie ułatwi pracę.

Przeszywam przy brzegu na odległość 2 cm. Jeżeli chcesz większą kryzę to przeszyj dalej niż 2 cm od brzegu.

A teraz przeszyj na odległość 1 cm od pierwszego ściegu, w ten sposób uzyskasz tunel do którego wprowadzisz tasiemkę.

Tak to ma wyglądać z zewnątrz.

A tak szwy wyglądają od wewnątrz.

Szyjąc wzmocnij obszar w obrębie szwu bocznego, ponieważ tam będziemy pruć. Po prostu przeszyj po nim kilka razy w tę i z powrotem.

Weź rozpruwacz.

Rozpruj szew boczny pomiędzy szwami tunelu.

Następnie utnij dwie wstążeczki.

Najlepiej jak delikatnie opalisz ich końce, co zapobiegnie pruciu.

Opalona końcówka wstążeczki wygląda tak.

Teraz spinamy początki wstążeczek agrafką i wprowadzamy ją do tunelu.

A jeżeli masz problem z wyciągnięciem agrafki z tunelu, pomóż sobie pincetą.

Kokardka w tym woreczku będzie po boku.

I teraz zwiąż śliczną kokardkę.

Nie zapomnij wcześniej włożyć czegoś do środka;)

*